Netia dzwoniła do konsumentów z propozycją umowy bez ich zgody. Będą rekompensaty

Netia dzwoniła do konsumentów z propozycją umowy bez ich zgody. Będą rekompensaty
Call center Fot. stock.adobe.com/Production Perig
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Netia telefonowała do konsumentów z ofertą zawarcia umowy, choć nie miała na to ich zgody, podał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Netia uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do zmiany zasad współpracy z partnerami, a konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty.

#Netia uniknęła kary finansowej, ponieważ zobowiązała się do zmiany zasad współpracy z partnerami, a konsumenci mogą teraz liczyć na rekompensaty #UOKiK @NETIA_SA @UOKiKgovPL

„Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami” – powiedział prezes UOKiK Marek Niechciał, cytowany w komunikacie.

„Jeżeli operator będzie korzystał w przyszłości z gotowych baz, to zobowiąże partnerów do tego, żeby pozyskiwali zgody zgodnie z prawem i będzie to weryfikował” – czytamy dalej.

Netia zaproponuje również konsumentom rekompensaty. Dotyczą one wszystkich osób, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług.

1. Osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują otrzymają do wyboru jedną z opcji:

a. 120 zł nadpłaty na swoim koncie abonenckim, albo

b. wypowiedzenie umowy bez konsekwencji finansowych, albo

c. zawarcie z Netią kolejnej umowy, w ramach której przez kilka miesięcy będą płacić mniejsze rachunki, albo

d. dostęp do programu antywirusowego na rok, albo

e. dostęp do kanału filmowego na 6 miesięcy.

2. Osoby, które nie zawarły umowy z Netią lub ją wypowiedziały będą mogły wybrać jedną z kilku opcji: zawrzeć nową umowę na preferencyjnych warunkach z np. niższym abonamentem lub mniejszą opłatą za aktywację usługi i sprzęt, albo dostęp do programu antywirusowego na rok lub kanału filmowego na 6 miesięcy.

Czas na skorzystanie z rekompensaty to trzy miesiące od pojawienia się informacji na stronie www.netia.pl.

Netia to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej. Spółka jest notowana na GPW od 2000 r. Głównym akcjonariuszem (65,98% kapitału) jest Cyfrowy Polsat.

Źródło: ISBnews, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów / UOKiK